Haza és Dilemma – Ötödik rész

„Itt nőttem fel, magyarul beszélek, magyarul gondolkodom, ennek a társadalomnak vagyok része, de nehezen viselem azt, ahogyan mi, magyarok egy közösséget alkotunk, azaz pont, hogy nem alkotunk.”

Mint köztudott, mi, a Hallgatói Hálózat Soros és Bajnai által fizetett aktivistái véres verejtékünket áldozzuk azért, hogy végre elhúzhassunk ebből a kurva országból, valamint kultúránkat és nemzetünket kiszolgáltassuk az izraeli karvalytőkének, hogy végre eltüntessük a népek térképéről ezt a nyamvadt embertömeget, ami körülvesz minket.

Azonban vagyunk egy páran, akik ezt nem hisszük el magunkról a Magyar Nemzetnek. Feltűnt nekünk, hogy sokak nem látják, hogyan lehetünk egyszerre magyarok és HaHások, és arra jutottunk, hogy eddig gyakorlatilag nem volt szó arról, hogyan kötődünk ehhez a néphez, ehhez a kultúrához. Úgyhogy most az 1956-os forradalom évfordulóján úgy gondoltuk, néhányan összeszedjük a gondolatainkat, és megfogalmazzuk, mit jelent számunkra magyarnak lenni. Mától naponta egy-két posztban írunk erről. És ne feledjétek: nem véletlen hogy még itt vagyunk, nem pedig valahol Nyugat-Európában süttetjük a hasunkat (például az Északi-tenger valamelyik festői kikötővárosának kellemes, vasbeton fövenyén).

Ötödik rész.

Korábbi részek: Első részMásodik rész, Harmadik rész, Negyedik rész.

Az identitás egy folyamatosan változó dolog. Hatással van ránk a fizikai és érzelmi környezetünk, a hely, ahol élünk, a szüleink, a történelmünk, a "politikusaink", minden, ami a mindennapjainkban ér minket. Nekem például fontos része az identitásomnak az, hogy zsidó vagyok, de lehet, hogy fele ennyire sem lenne fontos, ha nem ütközne az identitásom egy másik elemével, nevezetesen, hogy magyar vagyok. Mindkettő én vagyok, de egyre nehezebbnek érzem azt, hogy magyar zsidó legyek, mert a magyar nacionalizmus nem képviseli azt, ami én vagyok, amivel közösséget tudok vállalni. Ez nem azt jelenti, hogy nincs bennem hazaszeretet, szeretem Magyarországot, mint helyet, a szívem csücske a Budai Vár, a rakpart, a Tisza-tó... Még mindig itt vagyok, igyekszem tenni azért, hogy ez egy élhetőbb ország legyen. De azzal, amit ma a nemzeti identitás jelent, semmilyen formában nem tudok azonosulni.

Szeretnék egy olyan Magyarországot, ahol szeretek magyar lenni. Ez a mostani nem ilyen. Nem öngyarmatosítok, nem mondom, hogy Dániában, Hollandiában, Izraelben jobb lenne magyarnak lenni, vagy zsidónak lenni, de nem is magyar vagy zsidó akarok lenni. Somló Eszter szeretnék lenni egy olyan helyen, ahol ezeknek a címkéknek semmi jelentősége.

Én öntudatos zsidó vagyok, de ez mindössze egy tény, semmiféle értékítéletet nem tartalmaz, nem gondolom hogy jobb vagy rosszabb, több, vagy kevesebb lennék ettől, mint bárki más. De azért, amikor az utcán az idős bácsi, aki szóba elegyedik velem, elkezdi kifejteni, hogy minden bajról a zsidók tehetnek, következetesen két külön népként emlegetve a magyarokat és a zsidókat, azért felmerül bennem, akkor én mi is vagyok? Ha nem érne nap mint nap ilyesmi, nem kéne azzal foglalkoznom, magyar vagyok, vagy zsidó vagyok. De így sajnos kell. Azért érzem magam inkább zsidónak, mint magyarnak, mert a zsidó identitásom sokkal tisztázottabb, körvonalazottabb, míg a magyarral nehezen tudok mit kezdeni. Itt nőttem fel, magyarul beszélek, magyarul gondolkodom, ennek a társadalomnak vagyok része, de nehezen viselem azt, ahogyan mi, magyarok egy közösséget alkotunk, azaz pont, hogy nem alkotunk. Nem bírom a magyar társadalom birkaságát, nem szeretem, hogy az átlagos magyar embert nem érdekli, mi történik ebben az országban.

Így aztán a magyar identitásom fuldokló kapálózást végez, amelynek része a HaHa is. Ez az utolsó kétségbeesett karcsapás, ami még a felszínen tartja, még próbálok tenni valamit azért, hogy ez egy olyan hely legyen, ahol szeretek és tudok élni. De ha nem változik ez az ország, akkor fel kell adni azt, hogy Magyarországon legyek magyar, és keresek egy olyan helyet, ahol büszke lehetek arra, aki vagyok, az identitásom összes rétegével együtt. Ha ez nem az a hely, ahol születtem, akkor el fogok menni máshová, bármennyire szeretném is, ha itt lehetnék itthon.

Somló Eszter

2013.10.26. 08:15 sokkishal


Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://hallgatoihalozat.blog.hu/api/trackback/id/tr195599115

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Hallgatói Hálózat

Önszerveződő magyar diákmozgalom.

Ne csak lájkolj, szerveződj!

HaHa Hasznos Hivatkozások

Nincs megjeleníthető elem

Címkék

1world1struggle (1) 2014 (2) 4. Alaptörvény-módosítás (1) alternatív iskolák (1) antipopulizmus (1) árvíz (1) Athén (1) autonómia (2) Bajnai (1) Bánkitó (3) bázisdemokrácia (1) bizonytalanság (1) budapest pride 2014 (2) CDN (1) CEU (1) civil politika (1) Corvinus (1) demokrácia (2) demokratikus bázis (1) demokratikus ifjúságért alapítvány (1) demokratikus iskolák (1) demokratikus nevelés (1) diák (1) diákhitel (1) diploma (1) disputa (2) educatio (3) egyetemfoglalás (3) egyiptom (1) elegünk van! (1) élő (2) elte (3) ELTE BTK (1) emmi (2) érvénytelen szavazat (1) esemenyek (31) eu (4) európa (1) felsőoktatási törvény (17) fischer iván (1) forradalom (1) G. Szabó Dániel (1) generációk (1) Gordon (1) Görögország (1) HaHa (1) haha sejtek (1) hallgató (1) hallgató? (10) hallgatoi forum (8) hallgatói szerződés (3) hallgatók (1) halozat (10) hangout (1) hoffmann rózsa (6) HÖK (1) horvátország (2) humor (1) igazgyöngy alapítvány (1) interjú (1) international (2) jog (2) kancellár (1) keretszámok (15) korrupció (2) középiskolások (6) közlemény (8) közvetlen demokrácia (1) küldöttgyűlés (1) külföld (1) lék (2) március 15 (2) művészet (1) NAV (1) nemzetközi aktivizmus (1) nyílt fórum (1) nyugdíjas (1) occupy (4) pártok (5) pécs (1) pedagógusok (1) pénzügyek (1) plénum (1) politechnikum (1) pride (2) reformpedagógia (1) rendszerkritika (1) röghöz kötés (4) sejtek (2) SOTE (1) szabadegyetem (11) szakmai (7) szavazás (3) szegénység (2) szégyenlista (1) széles (1) szélsőjobb (2) sztrájk (7) tanárok (1) történelem (1) tudás érték (1) tüntetés (4) undefined (1) választások (3) vélemény (5) vendégposzt (1) videó (14) zenész (1) zöld fiatalok (1) Címkefelhő

Feedek

Creative Commons licenc

Creative Commons Licenc
süti beállítások módosítása