Haza és Dilemma – Negyedik rész

(...) volt, hogy agresszív szélsőjobboldaliként éltem meg magyarságomat és volt, hogy tökéletes közönnyel fordítottam neki hátat

Mint köztudott, mi, a Hallgatói Hálózat Soros és Bajnai által fizetett aktivistái véres verejtékünket áldozzuk azért, hogy végre elhúzhassunk ebből a kurva országból, valamint kultúránkat és nemzetünket kiszolgáltassuk az izraeli karvalytőkének, hogy végre eltüntessük a népek térképéről ezt a nyamvadt embertömeget, ami körülvesz minket.

Azonban vagyunk egy páran, akik ezt nem hisszük el magunkról a Magyar Nemzetnek. Feltűnt nekünk, hogy sokak nem látják, hogyan lehetünk egyszerre magyarok és HaHások, és arra jutottunk, hogy eddig gyakorlatilag nem volt szó arról, hogyan kötődünk ehhez a néphez, ehhez a kultúrához. Úgyhogy most az 1956-os forradalom évfordulóján úgy gondoltuk, néhányan összeszedjük a gondolatainkat, és megfogalmazzuk, mit jelent számunkra magyarnak lenni. Mától naponta egy-két posztban írunk erről. És ne feledjétek: nem véletlen hogy még itt vagyunk, nem pedig valahol Nyugat-Európában süttetjük a hasunkat (például az Északi-tenger valamelyik festői kikötővárosának kellemes, vasbeton fövenyén).

Negyedik rész.

Korábbi részek: Első részMásodik rész, Harmadik rész.

Ami a magyar identitást illeti, azt én a magyar táj, a nyelv és a népzene összefüggésében vagyok képes megragadni, így ez az állapot csaknem teljesen személytelen. De azt hiszem a legtermészetesebb is egyben, és messzemenően személyesebb, mint bármiféle ideologizált identitás. Ezt nem azért mondom, mert ebben a témában illik egy kicsit beszólni a szélsőségeknek, hanem a tapasztalat egykedvűségével: volt, hogy agresszív szélsőjobboldaliként éltem meg magyarságomat és volt, hogy tökéletes közönnyel fordítottam neki hátat. Tettem mindezt különböző féligazságokból ügyesen felállított, félkészen kapott eszmék hatása alatt, melyek végigkísérték a középiskolai éveimet.


A Bakony erdeit mindig is szívesen jártam – zűrzavaros eszméim idején sem volt kérdés bennem, hogy mennyire szeretem a helyet ahová születtem – de ennél tovább nem mertem merészkedni. Amikor aztán komolyabban a népzene és az irodalom felé fordultam, kezdtem érezni, hogy a helyzet valamivel árnyaltabb. Gondoltam, hagyom magam; ez nem is annyira az én szándékomon múlott, kényszer volt, és szükségszerűség. Ady magyarság-verseivel kezdődött, aztán körülbelül ott eszméltem rá, mit is nevezek hazaszeretetnek, amikor a magyartanárom arról mesélt, hogy Pilinszkytől megkérdezték miért nem ír magyarság-verseket, és költő visszakérdezett: miért, hát nem magyarul írok?


Ez számomra a valódi magyar identitás: semmit nem akar demonstrálni, és egyáltalán: semmit nem akar jelenteni önmagán kívül. Ez pedig mindenütt és mindenkor jelen van: bámulás a vonatablakból, kiszakadás az erdőkbe napokra, egy metafora születésének felfokozott figyelme, vagy akár egy barátokkal átciterázott éjszaka. Az én magyarságom nem harcol az igazságért, mert birtokolja azt. Nem kíván hagyományőrzést, és görcsös odafigyelést. Magából a létből táplálkozik.

Szücs András

2013.10.25. 19:30 sokkishal


Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://hallgatoihalozat.blog.hu/api/trackback/id/tr765599110

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Hallgatói Hálózat

Önszerveződő magyar diákmozgalom.

Ne csak lájkolj, szerveződj!

HaHa Hasznos Hivatkozások

Nincs megjeleníthető elem

Címkék

1world1struggle (1) 2014 (2) 4. Alaptörvény-módosítás (1) alternatív iskolák (1) antipopulizmus (1) árvíz (1) Athén (1) autonómia (2) Bajnai (1) Bánkitó (3) bázisdemokrácia (1) bizonytalanság (1) budapest pride 2014 (2) CDN (1) CEU (1) civil politika (1) Corvinus (1) demokrácia (2) demokratikus bázis (1) demokratikus ifjúságért alapítvány (1) demokratikus iskolák (1) demokratikus nevelés (1) diák (1) diákhitel (1) diploma (1) disputa (2) educatio (3) egyetemfoglalás (3) egyiptom (1) elegünk van! (1) élő (2) elte (3) ELTE BTK (1) emmi (2) érvénytelen szavazat (1) esemenyek (31) eu (4) európa (1) felsőoktatási törvény (17) fischer iván (1) forradalom (1) G. Szabó Dániel (1) generációk (1) Gordon (1) Görögország (1) HaHa (1) haha sejtek (1) hallgató (1) hallgató? (10) hallgatoi forum (8) hallgatói szerződés (3) hallgatók (1) halozat (10) hangout (1) hoffmann rózsa (6) HÖK (1) horvátország (2) humor (1) igazgyöngy alapítvány (1) interjú (1) international (2) jog (2) kancellár (1) keretszámok (15) korrupció (2) középiskolások (6) közlemény (8) közvetlen demokrácia (1) küldöttgyűlés (1) külföld (1) lék (2) március 15 (2) művészet (1) NAV (1) nemzetközi aktivizmus (1) nyílt fórum (1) nyugdíjas (1) occupy (4) pártok (5) pécs (1) pedagógusok (1) pénzügyek (1) plénum (1) politechnikum (1) pride (2) reformpedagógia (1) rendszerkritika (1) röghöz kötés (4) sejtek (2) SOTE (1) szabadegyetem (11) szakmai (7) szavazás (3) szegénység (2) szégyenlista (1) széles (1) szélsőjobb (2) sztrájk (7) tanárok (1) történelem (1) tudás érték (1) tüntetés (4) undefined (1) választások (3) vélemény (5) vendégposzt (1) videó (14) zenész (1) zöld fiatalok (1) Címkefelhő

Feedek

Creative Commons licenc

Creative Commons Licenc
süti beállítások módosítása