Hallgatói kötelességek februárban

Február elseje, kerek egy hete van hátra a kormánynak az ultimátum teljesítésére. Ha nem teljesítik a 6 pont követeléseit, akkor a Hallgatói Hálózat további akciókat folytat. Ennek kapcsán végiggondoltam, hogy én személy szerint miért is veszek ebben részt, miért tartom jogosnak az egészet.

Különböző akciók és az egész tevékenység kapcsán kaptam olyan visszajelzéseket, hogy ahelyett, hogy az utcán randalíroznék, foglalkozzak a tanulással, az a dolgom, a hazámért kell dolgoznom, nem lázongani. Ebből két dologgal tökéletesen egyetértek. Hallgató vagyok, diák, az a kötelességem, hogy tanuljak, vizsgázzak, okosodjak, fejlesszem a képességeimet, bővítsem a tudásomat, amennyire csak lehetőségem van rá. A tudás, amit elsajátítok, önmagam és a hazám, közösségem gazdagítására kell, hogy fordítsam, legyen az kulturális vagy anyagi érték. Ezt én is kötelességemnek érzem, és ezen vagyok, ezt csinálom, mióta 7 évesen elkezdtem az általános iskolát. Ehhez mindig is megkaptam bizonyos kereteket, lehetőségeket. De most valami megváltozott.

307270_533117643372973_68322036_n.jpgAz egyetem, ahol tanulok, szénszüneteket rendel el, elbocsájtásokat helyez kilátásba, csökkenti az infrastruktúráját, a tudományos diverzitását. Miért? Mert a jelenlegi felsőoktatási átalakítások miatt csökkentik a költségvetését, autonómiáját, a hallgatóinak létszámát, a mozgástereket, a lehetőségeket. Ezek előrevetítik, hogy az egyetem elkezd majd zsugorodni, veszíteni fog gazdasági és kulturális jelentőségéből. Ellehetetlenül az én, a többi hallgató és a leendő hallgatók oktatása. Nem tudok tanulni, nem tudom hatékonyan teljesíteni a kötelezettségemet, mert tönkreteszik annak intézményes kereteit! Korlátoznak abban, hogy azt tegyem, ami a dolgom: fejlesszem magam és áttételesen, vagy közvetlenül a közösségemet is. Nekem, mint magyar állampolgárnak jogomban áll, hogy valamilyen fórumon kifejezzem ezt az érzésemet. Valahol el kell, hogy mondjam, tudassam a közösségemmel, a családommal, a barátaimmal, a városommal, a hazámmal. Ezt sokan nem értik meg, az információk hiányában nem látják át a problémákat, vagy nem is akarják. Mégis, ennek ellenére én lehetőségeim szerint mindent megteszek azért, hogy ezt az információt mások is megszerezzék és megértsék.

Eltelt december és január is. Tüntettem, vizsgáztam, karácsonyoztam, a családommal töltöttem az időt, szilvesztereztem, kutyát sétáltattam, tanultam, flashmoboztam, olvastam, meccset néztem, éltem az életem. Tegnap végeztem minden vizsgámmal, készülök a következő félévre. Ahogy eddig is, először teljesítettem a kötelezettségeimet, majd szabadidőmben azon munkálkodtam, hogy ezeket a továbbiakban is tudjam teljesíteni. És ezek után is ezt fogom tenni. Mert jogom van hozzá, hogy mindent megtegyek azért, hogy teljesítsem a kötelezettségeim.

Bugyi László
SZTE hallgató
a Hallgatói Hálózat Szeged aktivistája

2013.02.03. 11:33 sokkishal


5 komment

Címkék: hallgató?

A bejegyzés trackback címe:

https://hallgatoihalozat.blog.hu/api/trackback/id/tr385059143

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Foxtrotty 2013.02.03. 15:12:51

Tegnap volt a Gagyi Ágnes, ma meg a Bugyi László, ez jobb mint a riói karnevál

brainshare 2013.02.03. 16:08:23

Korrekt cikk. Kár eltrottyolni.
:-o

rdos · http://h2o.ingyenweb.hu/tema/6.html 2013.02.04. 13:38:41

Korrekt írás. Tetszik.

Boccs a hosszú Off-ért.
Ha felmerülne a hatalom részéről, hogy a Höok-kal szemben a HaHa-nak nincs is legitimitása.

Napokban kaptam levélben.

Történelmi pillanatok tanúja voltam tegnap délután.
A Fővárosi Törvényszéken 2013.01.24-én 13 órától 17 óráig tartó bírósági tárgyaláson Minda Zoltán felperes bebizonyította, hogy igaza van, sőt, azt is, hogy a vele szemben álló két alperes közül az egyik, az MSZP NEM IS LÉTEZIK.
Minda Zoltán ebben a perben az édesanyját képviselte, aki MSZMP-tag volt évtizedeken át, és keresete arra irányult, hogy a bíróság állapítsa meg: az alperes MSZMP megsértette az ő személyiségi jogait, az emberi méltósághoz és a jogbiztonsághoz fűződő jogait, amikor a pártvagyon őt illető részét is a megkérdezése nélkül és akarata ellenére ELTÜNTETTE, és a párt törvénytelen intézkedései az ő személyére, mint volt párttagra is rossz fényt vetnek.
Az MSZMP vagyona az ú.n. rendszerváltás idején kb. 9 milliárd Ft-ból és sok száz ingatlanból állt. Az évtizedek óta működő társadalmi szervezetek (pl. az MSZMP) vagyonelszámoltatására törvényt hoztak. Az MSZMP NULLA vagyont kimutató jelentést készített. A még be sem jegyzett új párt, az MSZP adott be kimutatást erről a vagyonról, holott rá nem is vonatkozott az MSZMP-re, mint régóta működő szervezetre kötelező törvény.
Ráadásul az MSZP SOHASEM ALAKULT MEG szabályosan, az összes társadalmi szervezetre kötelező törvények szerint. Az igaz, hogy az MSZMP kongresszusán bejelentették, hogy a jövőben MSZP LESZ a jogutódjuk, de pl. még az alapítók (minimum tíz fő) neve sem állapítható meg az MSZP által a cégbíróságon jóval később bejegyeztetésre benyújtott iratokból.
Tehát a párt vagyonát, ami a párttagok tagdíjbefizetéseiből és az állami vagyon pártvagyonnak tekintett részéből állt, az MSZMP egy nem létező pártnak "játszotta át", amely később sem, sohasem lett szabályosan bejegyezve. (Ezt a műveletet közönségesen sikkasztásnak nevezik)
Mindezekért felelőssé tehető az MSZMP, amely nem tett semmit a vagyona "átjátszása" ellen, az MSZP, amely a sajátjaként bánt (élt vissza) mások vagyonával, és az állami szervek, a törvényhozó és az ítélkező fórumok, amelyek ELFOGADTÁK a törvénysértő bejegyzést és jelentéseket. Ez az ügyet tárgyaló bíróság is hozott korábban olyan döntést, amely helyben hagyta a törvényellenes helyzetet.
Hárman jelentkeztek beavatkozónak a felperesi kereset mellett. Az alperesek ügyvédjei sem ellenezték elfogadásukat, bár mindketten azt az álláspontot képviselték, hogy az MSZP az MSZMP "jogutódja".
A bíróság végül elegendőnek találta a bizonyítást, és le akarta zárni a tárgyalást.
Minda Zoltán csalódását fejezte ki, hogy a bíróság maga akar ítélkezni, holott az addig elhangzottakból kiderül: azt elfogulatlanul nem tehetné, ezért más ítélkező fórum elé kell vinni az ügyet, ráadásul, az is bebizonyosodott, hogy a két alperes közül az egyik jogszerűen nem is létezik: csak az MSZMP a valóságos alperes, az MSZP jogilag NINCS!

A tegnapi tárgyalás ezért "eredménytelenül" végződött, de a hallgatóságot lenyűgözte Minda Zoltán felkészültsége, ahogyan fejből sorolta a paragrafusokat, a dátumokat, és pillanatok alatt megtalálta és idézte a maga elé készített okiratok megfelelő szakaszait. A hallgatóság egymás között suttogta: Most történt meg az igazi rendszerváltás! Engem boldoggá tett a történelmi pillanat átélése, és az, hogy tanúja lehettem Minda Zoltán mindvégig korrekt és udvarias hangú jogi zsonglőrködésének, amelyet úgy vitt véghez négy órán keresztül, hogy a három jelen volt jogász (a bíró, az MSZMP és az MSZP jogi képviselője) szinte megsemmisült a szakmájában. A bíró ellenérzéseit, türelmetlenkedését többször észlelhettük, de fegyelmezhette őt a hallgatóság és három felvevőkészüléke. A fiatal bírónő később egyszer ügyvéd úrnak is szólította Minda Zoltánt, amivel egyértelműen elismerését fejezte ki a nem-jogász felperes iránt.

Eddig a levél.

Minda Zoltán létezik.
www.mindazoltan.hu/

Nem mellékesen a Fidesz jogállása sem biztos hogy kiállna egy alapos jogállami vizsgálatot. Valaki szerint nem is párt, "csak" egyesület.

Vagyis könnyen lehet, bagoly mondja..
On.

Sok sikert.

tábormegsemmisítő 2013.02.04. 16:01:23

@rdos:
"A bíró ellenérzéseit, türelmetlenkedését többször észlelhettük,"

Ismerős szituáció, pár évig pereskedtem az előző (Gyurcsány-Bajnai) kormány egyik prominensével polgári ügyben. Bár jogilag elég egyértelmű volt a szituáció, mindegyik bírói szinten elfektették az ügyet, majd amikor már lépni kellett, akkor érdemi döntés nélkül hagyták egy szinttel magasabbra menni. Így végül eljutottunk a Legfelsőbb Bíróságig, és ez már szerencsére a választás utánra esett

Úgyhogy nekem akkor jött el amiről írsz: "Most történt meg az igazi rendszerváltás! " feeling

Azt gondolom az MSZMP-t és az MSZP-t is taccsra kellett volna tenni ahhoz, hogy valami tényleg új dolog kezdődjön '90-től. És az SZDSZ szerepe se különb egy végső értékelésben. Ez a két neokommer formáció leblokkolta a rendszerváltást, és blokkolják még most is. Az MSZP többfelé osztódott, mint a 7 fejű sárkány, az SZDSZ pedig a sárkányfogvetemény, amelyik alig várja a jelet, hogy itt az idő kikelni

Hallgatói Hálózat

Önszerveződő magyar diákmozgalom.

Ne csak lájkolj, szerveződj!

HaHa Hasznos Hivatkozások

Nincs megjeleníthető elem

Címkék

1world1struggle (1) 2014 (2) 4. Alaptörvény-módosítás (1) alternatív iskolák (1) antipopulizmus (1) árvíz (1) Athén (1) autonómia (2) Bajnai (1) Bánkitó (3) bázisdemokrácia (1) bizonytalanság (1) budapest pride 2014 (2) CDN (1) CEU (1) civil politika (1) Corvinus (1) demokrácia (2) demokratikus bázis (1) demokratikus ifjúságért alapítvány (1) demokratikus iskolák (1) demokratikus nevelés (1) diák (1) diákhitel (1) diploma (1) disputa (2) educatio (3) egyetemfoglalás (3) egyiptom (1) elegünk van! (1) élő (2) elte (3) ELTE BTK (1) emmi (2) érvénytelen szavazat (1) esemenyek (31) eu (4) európa (1) felsőoktatási törvény (17) fischer iván (1) forradalom (1) G. Szabó Dániel (1) generációk (1) Gordon (1) Görögország (1) HaHa (1) haha sejtek (1) hallgató (1) hallgató? (10) hallgatoi forum (8) hallgatói szerződés (3) hallgatók (1) halozat (10) hangout (1) hoffmann rózsa (6) HÖK (1) horvátország (2) humor (1) igazgyöngy alapítvány (1) interjú (1) international (2) jog (2) kancellár (1) keretszámok (15) korrupció (2) középiskolások (6) közlemény (8) közvetlen demokrácia (1) küldöttgyűlés (1) külföld (1) lék (2) március 15 (2) művészet (1) NAV (1) nemzetközi aktivizmus (1) nyílt fórum (1) nyugdíjas (1) occupy (4) pártok (5) pécs (1) pedagógusok (1) pénzügyek (1) plénum (1) politechnikum (1) pride (2) reformpedagógia (1) rendszerkritika (1) röghöz kötés (4) sejtek (2) SOTE (1) szabadegyetem (11) szakmai (7) szavazás (3) szegénység (2) szégyenlista (1) széles (1) szélsőjobb (2) sztrájk (7) tanárok (1) történelem (1) tudás érték (1) tüntetés (4) undefined (1) választások (3) vélemény (5) vendégposzt (1) videó (14) zenész (1) zöld fiatalok (1) Címkefelhő

Feedek

Creative Commons licenc

Creative Commons Licenc
süti beállítások módosítása